5 албумa, които да слушате цяла седмица

THE WEEKND – After Hours (XO/Republic)

Кахърното арендби на стария The Weeknd няма да се върне, затова е крайно време да свикнем окончателно с комерсиалния поп на Aabel Tesfaye и да му стискаме палци да се справя възможно най-добре с всеки следващ албум за голяма звукозаписна компания. Канадецът влиза в новото десетилетие на своя живот и на света въобще с приятно пълнокръвен дългосвирещ запис, който жонглира почти безупречно между обичайния незадоволителен хедонизъм и типично вглъбяване и себеомраза, познати от всичките му предишни опити. Наследникът на Starboy и ЕP-то Мy Dear Melancholy пулсира с мелодии от носталгични 80-тарски синтезатори (пилотният сингъл и мегахит Blinding Lights), дръмендбейс и геридж заемки, дълбок бас и непрекъснато извиващ се разпознаваем глас, облечен от очаквано добрата продукция на дългогодишни колаборатори като Мах Martin, Metro Boomin, DaHeala и Illangelo и актуални имена като Daniel Lopatin (Oneohtrix Point Never), Oscar Holter (Tove Lo, Taylor Swift) и еднократен Kevin Parker (Tame Impala). Текстовете са очаквано интровертни, а цялостното усещане – като за артист, който търси идеалната среда между комерсиална радиофоничност и експериментален дух, без да предлага нещо ново, нечувано и крайно вълнуващо. 3,5/5

Слушай в SPOTIFY/ Купи от APPLE MUSIC

CHILDISH GAMBINO – 3.15.20 (RCA)

Не, не сме забравили да изтрием празното поле по-горе и да – разбитият нос на Abel от заглавната снимка е дело на Childish Gambino, няма кой друг. Белият албум на актьора и комик Donald Glover е великолепен и даряващо богат триумф на музикална еволюция, преминала през пренебрежими рап опити, страхотна смяна на посоката с фънк и арендби (Awaken, My Love от 2016), радикален химн и видео, отразяващи съвременна Америка (This is America) и симпатичен музикален филм (Guava Island), за да стигне до подобна авангардна красота като 3.15.20.

Чисто обложка на албума в стрийминг платформите и решението да кръсти 1- от 12-те песни с точното време, в което започват, позволява да се потопим директно във звука и посланията на този почти шедьовър без излишно разсейване. 3.15.20 е многопластово изследване на многоликия и дързък талант на Glover, отличаващ се със смелостта да посяга в тотално непознати или поне неочаквани стилове, за да ги асемблира по невъобразим, но много монолитен начин. Експерименталният характер на музиката комбинира медитации върху обичайните стилове на Gambino с всякакви изкривени звуци, който действат като спойка на цялата хомогенност.

Индустриалният хип-хоп, фънк, нео соул и електроника стоят в жанровата душа на целия амбициозен музикален калейдоскоп, който прескача между всеки един от изброените стилове с безгрижната лекота на самоуверен артист на върха на своите възможности. Вместо да изпадне още веднъж в директни заклеймявания като This is America, Glover предпочита да използва Lamar-oвия подход за нюансирани внушения от теми като любовта към себе си, несигурното бъдеще, свободата в дигиталната епоха, неясното бъдеще и изолацията в изначално грандиозни концептуални парчета. Нагледен урок до какво може да доведе смелото експериментиране със звук и хармонии, за разлика от горния пример, а и oт Solange миналата година. Изключителен албум. 5/5

Слушай в SPOTIFY/ Купи от APPLE MUSIC

BAXTER DURY – The Night Chancers (Le Label/Pias)

48-годишният Baxter Dury затвърждава репутацията си на ужасно харизматичен главен трубадур на британския индипоп с пореден отличен албум, който балансира особената атмосфера на неговите истории и герои с мелодична и направо танцувална секси музика за нехранимайковци и тежкари без портфейл. Докато Sleaford Mods разчитат на индустриалния градски реализъм в своето описание на съвременна Великобритания, синът на рок легендата Ian Dury предлага красиви късометражни винетки с привлекателния тембър и стил на нещо средно между Serge Gainsbourg и Leonard Cohen от кварталния бар – идеалното място за среднощни наблюдения върху комични, сюрреалистични и запомнящи се персонажи на загубеняци, нахалници, измамници, екзистенциалисти и всевъзможни други колоритни личности, които населяват лъстивия нощен свят на Baxter Dury. Жесток разказвач, няма спор. 4/5

Слушай в SPOTIFY/ Купи от APPLE MUSIC

ZEBRA KATZ – Less Is Moor (ZFK Records)

Eксперименталният хип-хоп в дебютния албум на американския продуцент от ямайски произход Zebra Katz не само запазва изцяло нахъсаната мрачна енергия на най-известния му сингъл Ima Read от 2012, но и я надгражда с клаустрофобична параноя от индустриален клубен рап (ала Atrocity Exhibition на Danny Brown, но още по-злобно). Какафонията от всевъзможни изкривени стилове (индъстриъл, дръмендбейс, нойз, трип и вещерски хаус), звуци, ефекти и начупен ритъм подлага агресивни инструментали под мъркащите арогантни речитативи на MC-то в този великолепен албум – достатъчно дълъг, за да го разгърне като личност, достатъчно стегнат, за да не омръзне и достатъчно агресивен, за да реже до кокал. 4/5

Слушай в SPOTIFY/ Купи от APPLE MUSIC

SHABAKA AND THE ANCESTORS – We Are Sent Here By History (Impulse!)

Вторият албум на Shabaka Hutchings с южноафриканските таланти от The Ancestors (една от трите му отделни групи) дълбае в космическите измерения на спиритуалния джаз, за да медитира върху стряскащата идея за края на човешкия род, поне в настоящата му форма. Един от най-активните апостоли на клубния Нови Лондон (по Хадживеликов) тушира напрежението от домашната изолация с див аранжимент на потентни импровизации, солови партии и поезия в думи и вопли от Siyabonga Mthembu. Сериозната протестна музика в We Are Sent Here By History звучи толкова енергично, че да провокира мисли за по-светли дни, когато ще танцуваме отново в задушевната атмосфера на малки барове и зали с любимата си музика. 3/5

Слушай в SPOTIFY/ Купи от APPLE MUSIC

Всеки албум в този материал е независим избор на нашите редактори. Когато поръчате някой от тях през линка към Apple Music обаче, Boyscout получава малка партньорска комисионна.