Lenny Kravitz срещу Mathieu Bitton

© Mathieu Bitton/ OstLicht Gallery Vienna

© Mathieu Bitton/ OstLicht Gallery Vienna

Шестото издание на платформата Майстори на фотографията е комбо афера на двама близки приятели и сътрудници, които се познават от десетилетия и имат достатъчно самостоятелен и споделен опит в съвременната попкултура, за да заслужат признанието на критика и публика. Експозицията Ascension на Mathieu Bitton е неразделна част от фотографското турне Flash на Lenny Kravitz, което обикаля света година, преди да дебютира и в София. Двете изложби могат да бъдат възприемани като едно цяло, не само защото са резултат от близкото приятелство и общи теми на своите автори, а и защото представляват нещо много повече от обикновено фоторепортерство. Lenny Kravitz и Mathieu Bitton работят заедно почти непрекъснато от 2008 досега, но историята помежду им започва много преди това, тъй като двамата се познават още от деца и споделят една и съща страст към музиката. И докато Kravitz е ясен (десетки милиони продадени албуми и статут на една най-харизматичните поп и рок звезди в съвременната музика от последните 35 години), то Bitton е полиформатен артист, който снима най-големите имена в музикалния бизнес, работи като музикант по саундтраци на филми, изявява се и като графичен дизайнер на плакати и корици за книги и албуми и въобще прави всичко възможно да надживее и доразвие любовта си към винтидж музиката, произлязла от една сериозна колекция с албумите на Prince.

© Mathieu Bitton/ OstLicht Gallery Vienna

© Mathieu Bitton/ OstLicht Gallery Vienna

© Mathieu Bitton/ OstLicht Gallery Vienna

Mакар да не снима сериозно едва от вчера, Bitton продължава да се определя като самозван артист и късметлия, който не би посмял да се нарече фотограф на фона на толкова много по-големи и по-надарени имена, който познава. Скромността му и съсредоточаването в представяне на въздействащи образи явно се е харесва на Kravitz, който ангажира Bitton да снима навсякъде – по време на концерти, репетиции, изложби, публични изяви, късни запои и ранни закуски. Самият Kravitz започва да снима хората, които го следват непрекъснато и по тази начин обръща фокуса към събитията от своята гледна точка. Черно-белите фотографии от серията Flash запечатват образите от всекидневието на Lenny и му позволяват да превърне нещо страшно дразнещо като папараците и дебнещите го случайни хора със смартфони и аматьорски фотоапарати в нещо интересно и предизвикателно за собствените му възможности и интереси. Коментарът на музиканта към сюрреалистичния свят, в който му се налага да живее докато пътува, е резонно следствие от детските му игри с Leica-та на баща му, продуцент и военен кореспондент от Виетнам, и носталгията към миналото. Танцуващият с папараци среща един истински музикален фен или казано по друг начин – Lenny Kravitz отвътре и отвън.

© Lenny Kravitz/ OstLicht Gallery Vienna

© Lenny Kravitz/ OstLicht Gallery Vienna

© Lenny Kravitz/ OstLicht Gallery Vienna

© Lenny Kravitz/ OstLicht Gallery Vienna

© Lenny Kravitz/ OstLicht Gallery Vienna

© Lenny Kravitz/ OstLicht Gallery Vienna

Съвместната изложба Flash на Lenny Kravitz и Ascension на Mathieu Bitton се открива утре, 7 април, след 18:30 във Vivacom Art Hall на бул. Гурко 4 и може да бъде разгледана до 7 май. Лекцията на Mathieu Bitton е на 8 април от 18:00 на същото място. Входът и за двете събития е безплатен. Всички фотографии от изложбата могат да бъдат закупени.