4 албума, които да слушате тази седмица

LOWER DENS – The Competition (Ribbon)

Още от първите му секунди, четвъртият албум на балтиморското дуо Lower Dens напомня по един особено приятен начин за техните симпатични съграждани Future Islands. За щастие, The Competition въобще не е заявка за състезание кой е по-по-най в депресирания синтпоп с 80-тарски влияния, а много силно доказателство за таланта на Jana Hunter и Nate Nelson да записват, по собствените им признания, песни с потенциал за гарантиран ексапизъм на въображаемо място, където красотата, чудесата и любовта са напълно възможни. Речено-сторено. Парчетата от The Competition са почти съвършена синтпоп красота с емоционален и полит-социален заряд, роден от проблематичния живот във време на модерен капитализъм – възможен единствено и само ако подхождаме със състрадание към самите себе си. А, да, вътре е и една от стоте най-добри песни на 2019, I Drive. 4/5

Слушай в SPOTIFY/ Купи от ITUNES

IGGY POP – Free (Caroline International)

След 17 солови албума, жива легенда и абсолютна пънк рок икона като Iggy Pop няма какво да доказва. Нито пък изгаря от желание да последва успеха на продуцирания от Josh Homme феноменален Post Pop Depression с още от същото. Независимо дали е повлиян пряко от последните експерименти на дългогодишния му сътрудник и приятел David Bowie, Free e приятно еклектична амалгама от джаз, поезия и атмосферичен амбиънт със сериозната подкрепа на китаристката Sarah Lipstate и тромпетиста Leron Thomas. Авангардната и доста разпокъсана душа на този албум си личи не само по такива приятно странни моменти като рецитирането на Do Not Go Gentle Into That Good Night от Dylan Thomas, а и не е никаква изненада за човек, чувстваш се добре да експериментира дори с френски шансони през годините на самостоятелната си кариера. Шумната агресивна рок музика остава на заден план, поне засега. Дали е за добро или зло, ще разберем от следващия му албум, ако има такъв. 3/5

Слушай в SPOTIFY/ Купи от ITUNES

BAT FOR LASHES – Lost Girls (Awal)

Преместването от мрачен Северен Лондон в слънчев Лос Анджелис се е отразило много добре на талантливата мултиинструменталистка и певица Natasha Khan. Макар първоначално да прескача отвъд Океана, за да преследва филмова кариера с писане на сценарии и изследване на тъмния свят на продуцентството, Khan използва свободата си от договор с голяма звукозаписна компания, за да запише най-освободения си и забавен албум досега. Новият свят на Bat for Lashes e изтъкан от грандиозна почит към синтпоп музиката и фентъзи киното на 80-те и се върти около сюрреалистична история за вампирска байкър банда на момичета, която обикаля пустинята в търсене на извънземни. Музиката в Lost Girls e велик прочит на синтпоп, ретрофутуристичния и романтичен канон на въпросното десетилети преди 30 години – идеален саундтрак, който си плаче за екранизация. 4/5

Слушай в SPOTIFY/ Купи от ITUNES

KINDNESS – Something Like a War (Female Energy)

Дългоочакваният трети албум на Kindness продължава линията в соловата им работа и деликатно продуциране за артисти като Blood OrangeRobyn и Solange с експанзивни даунтемпо мелодии, които не крият своите явни влияния и величествени семпли от авангардно диско, класически чикагски хаус, 90-тарско арендби и други подобни потентни моменти в историята на съвременната поп музика. Something Like a War e богата, интелигентна и многопластова балеарска утопия за социалната отговорност и личното пътуване на композитора и певец Adam Bainbridge през последните години, която звучи най-уверено и поглъщащо извън опитите за прекалено замечтани и размити инструментали. И понеже говорим за изключително инклузивен артист, в албума се усещат дългите пръсти и гост вокали на Robyn (цели четири песни), Jazmine Sullivan, Kelela и Seinabo Sey. Тиха и меланхолична еуфория за особени състояния. 3,5/5

Слушай в SPOTIFY/ Купи от ITUNES

Всеки албум в този материал е независим избор на нашите редактори. Когато поръчате някой от тях през линка към iTunes обаче, Boyscout получава малка партньорска комисионна.