София Филм Фест вече започна, затова направо по същество без много приказки. Програмата на тазгодишното издание включва точно 143 игрални, документални и анимационни филма, както и специална селекция от близо 20 късометражни заглавия от общо 53 държави. Имаме близо 20 световни премиери и много българско кино (43 игрални и документални филма, международни копродукции с родно участие и късометражки). Срещаме се с актьори и режисьори от поне дузина участници и внимаваме да не изпуснем хитови носители на важни международни награди и фаворити от миналогодишните фестивали като Прекрасни дни на Wenders, Златната мечка от Берлинале На борда на Адаман, Чудовище на Koreeda, Сребърната мечка Пожар на Pretzold, Сухи треви на Ceylan и оскаровите фаворити Заседнали и 20 дни в Мариупол. Липсва ни някоя страхотна стара класика на голям екран, но нищо. Ето какво* гледаме:
*както обикновено, пълната програма с всички филми, прожекции, киносалони, дати и часове е само в официалния сайт на фестивала
Най-новият изключителен филм в богата филмография на легендата Wim Wenders (Състоянието на нещата, Криле на желанието) проследява един чистач на тоалетни в Япония, който пътува между различните си работни места, а саундтракът на живота му е съставен от класическа рок музика, подбрана лично от режисьора. По всичко личи, че че Hirayama (награда за най-добър актьор за Kôji Yakusho от последния Кан) е напълно доволен от еднообразния си живот. Извън строго организираните ежедневни навици, той се наслаждава на страстта към музиката и книгите. Освен това обича да снима дървета. Поредица от неочаквани срещи внезапно разкриват част от неговото минало. Прекрасни дни е вълнуващ и поетичен разказ за откриването на красота в ежедневието. 15 март в Синема Сити Мол София от 19:00, 16 март в Дом на киното от 20:00, 18 март в Люмиер от 18:00, 21 март в Сине Гранд Парк Център от 19:00, 24 март във Влайкова от 17:30, 30 март във Френски институт (Кино Славейков) от 20:00 и 1 април в Одеон от 18:00
Когато малкият ѝ син Minato (Soya Kurokawa) започва да се държи странно, майка му Saori (Sakura Andô) усеща, че нещо не е наред. След като открива, че вината е на един от неговите учители, тя е решена да разбере какво се случва. Докато историята се развива през погледа на майката, учителя и детето, истината за странното поведение постепенно излиза наяве. Историята на Чудовище може да се случи навсякъде по света, но разказите на Hirokazu Koreeda (Джебчии) са изпълнени с топлина, деликатен усет към човешкото несъвършенство, разбиране и състрадание. Последният филм на японския майстор е с награда за най-добър сценарий от последния Кан и болезнена оригинална музика от покойния Ryuichi Sakamoto. 15 март в Сине Гранд Парк Център от 19:00, 18 март в Дом на киното от 20:00, 20 март в Люмиер от 18:00, 25 март в Синема Сити Мол София от 19:00, 31 март във Влайкова от 17:30 и 3 април в Одеон от 20:30
Паднали листа разказва за двама самотници, които се срещат случайно през нощта в Хелзинки и се опитват да открият първата любов в живота. Пътят им към тази благородна цел е помрачен от алкохолизъм, изгубени телефонни номера, сбъркани адреси, симпатично улично куче и другите обичайни трудности, които животът поднася на търсещите щастие. Нежната трагикомедия на Aki Kaurismäki е продължение на трилогията му за работническата класа (Сенки в рая, Ариел и Момичето от фабриката), отличено с наградата на журито на последния Кан. 14 март в Люмиер от 18:30, 15 март в Одеон от 20:45, 16 март във Влайкова от 16:30, 19 март в Дом на киното от 20:00, 24 март в Синема Сити Мол София от 18:00 и 29 март в Сине Гранд Парк Център от 19:00
В навечерието на руската инвазия в Украйна екип украински журналисти пристига в стратегическия пристанищен град Мариупол. По време на последвалата обсада и нападение, докато жителите бягат от бомбите, а достъпът до електричество, храна, вода и лекарства е отрязан, екипът – единствените журналисти, останали в града – се бори да отрази жестокостите и да изпрати кадрите си на света. Накрая, обградени от руски войници, те се укриват в болница, без да имат представа как ще се спасят. След като стават свидетели на толкова много смърт, режисьорът Мстислав Чернов и колегите му се питат дали репортажите им ще имат значение. Но оцелелите жители на града ги умоляват да се погрижат светът да стане свидетел на случващото се. В речта си след спечелването на Оскар за най-добър документален филм, Чернов признава, че му се иска да не се е налагало да прави подобен филм, което ни задължава да се запознаем и говорим за зверствата на Русия по възможно най-категоричен начин. Освен Оскар отпреди дни, 20 дни в Мариупол има и награда на публиката в Сънданс и БАФТА за най-добър документален филм. 26 март във Френски институт (Кино Славейков) от 19:30
Бродираните с религиозни мотиви социално ангажирани теми на Alice Rohrwacher (Щастливият Лазаро) често касаят среза между модерността и предмодерния начин на живот в закътани части на Италия. Четвъртият филм на италианската режисьорка се върти около героя на Josh O’Connor (Короната) и неговата спотаена под белия мърляв костюм мъка, която не му пречи да главатарства банда обирджии на древни етруски гробове в Тоскана от 80-те години на ХХ век. Химера свързва свръхестествената способност на англичанина Arthur (O’Connor) да открива места с добри находки със загубата на голямата му любов – младата девойка Beniamina (Yile Yara Vianello), която се появява само в съновидения. Компания му правят неизменната Alba Rohrwacher, както и Isabella Rossellini в различни етапи на неговото търсене, преплитащо мит, история и археология по възможно най-мистичния и едновременно скромен начин. Филмът на Rohrwacher е ексцентрична, завладяваща и много романтична фентъзи-комедия за изгубената любов: бъбрива, шумна и празнична. Освен номинация за Златна палма, Химера е обявен за най-добър филм на фестивала във Валядолид миналия октомври и печели наградата на публиката от фестивала в Сао Пауло месец по-късно. 17 март във Влайкова от 17:00, 23 март в Сине Гранд Парк Център от 19:00, 27 март в Люмиер от 20:30, 30 април в Синема Сити Мол София от 19:00 и 2 април в Одеон от 20:30
Първият проект на Ethan Cohen без по-големия си брат Joel (Фарго, Големият Лебовски, Няма място за старите кучета) e черна комедия в духа на класическите 90-тарски екшъни. Самият режисьор го определя като филм за преследване с интриги или накратко – тотална забава. Историята проследява свободната душа Jamie (Margaret Qualley), която оплаква поредната си раздяла с приятелка в компанията на далеч по-въздържаната, но отчаяно опитваща се да бъде по-фриволна в живота спътница Marian (Geraldine Viswanathan). В търсене на нещо ново и вълнуващо, двете се отправят към Талахаси, но ситуацията бързо загрубява, когато пътищата им се пресичат с банда некадърни престъпници. В Куклички на път участват и Beanie Feldstein, Colman Domingo, Pedro Pascal и Matt Damon. 16 март във Френски институт (Кино Славейков) от 18:30, 23 март в Дом на киното от 19:30, 26 март в Одеон от 21:00 и 28 март в Люмиер от 18:30
Един от най-коментираните и важни филми на миналогодишното Берлинале пресъздава бурните емоции на група познати, споделили ваканционна вила на брега на Балтийско море. Leon (Thomas Schubert), Felix (Langston Uibel), Devid (Enno Trebs) и Nadja (Paula Beer) споделят много чувства – доброта, обич, приятелство, както и различни нива на пасивна агресия, които бълбукат в котела на човешките емоции. Всичко се случва на фона на горски пожар, а вниманието на зрителите е приковано от динамиката на отношенията между героите, които се оказват шокиращо интимни, но и потискащо познати. Феноменалният Пожар на Christian Petzold (Транзит, Ундине) печели Сребърна мечка от журито в Берлин. 22 март в Синема Сити Мол София от 19:00, 26 март в Сине Гранд Парк Център от 19:00, 29 март в Одеон от 18:00 и 31 март във Френски институт (Кино Славейков) от 18:00
Годината е 1970. Докато повечето ученици от подготвителното училище Бартън в Нова Англия въодушевено излизат в зимна ваканция, нямащите къде да отидат са принудени да останат. По-лошото е, че за теехен детегледач е назначен раздразнителния професор-темерут Hunham (Златен глобус за Paul Giamatti). С течение на дните намръщеният професор завързва неочаквано приятелство с умния, но притеснителен ученик Angus Tully (паметен дебют на Dominic Sessa) и с готвачката на училището Mary (Oскар и Златен Глобус за най-добра поддържаща женска роля на Da’Vine Joy Randolph), която скърби за загубата на сина си. С пет номинации за Оскар, включително за най-добър филм, и с над 100 награди и почти 200 номинации в цял свят, Заседнали на Alexander Payne (Небраска, Отбивки, Потомците) балансира съвършено между трогателност и закачливост в тази задушевна и проницателна история. 15 март в Дом на киното от 20:00, 20 март в Люмиер от 20:30, 16 март във Френски институт (Кино Славейков) от 20:30 и 23 март в Одеон от 20:30
Най-новият филм на Nuri Bilge Ceylan (Златна палма за Зимен сън, Имало едно време в Анадола) ни среща с младия учител Samet (Deniz Celiloğlu), който отчаяно чака да се премести в Истанбул след задължителните четири години преподаване в затънтено селце. Сухи треви разкрива отношенията му с колегите, но и начина, по който фаворизира една от своите ученички и съвсем неслучайно е обвинен в неподходящо поведение. Докато ситуацията се изяснява, Ceylan допълва различни характеристики към своите герои, за да ги превърне в реални и поразително достоверни образи на хора, които могат да бъдат открити във всяко общество – и в глухата турска провинция, и в забързаните, високотехнологични градове на Европа и Америка. Заснет сред зимните сурови пейзажи на югоизточена Анадола, Сухи треви е поредна удивителнo поетична творба на един от майсторите на турското кино. Актрисата Merve Dizdar печели награда за най-добра актриса на последния Кан за своето превъплъщение в Nuray – колежка на Samet, която го вкарва в любовен триъгълник с привлекателния мъ съквартирант Kenan (Musab Ekici). 20 март в Синема Сити Мол София от 19:00, 21 март в Дом на киното от 20:00, 23 март в Люмиер от 19:30, 24 март в Сине Гранд Парк Център от 19:00, 29 март във Влайкова от 19:00 и 04 април в Одеон от 19:15
Последният филм на Andrew Haigh (Уикенд, 45 години) работи подмолно още преди първо гледане покрай фантастичната харизма на Andrew Scott и Paul Mescal. Сюжетът на Всички сме непознати се върти около хомосексуален мъж, получил възможност да се види отново с отдавна починалите си родители, пред които така и не е успял да се разкрие. Балансирайки майсторски между атмосфера, чувственост, интимност, внимателен монтаж и технологията на спомените, Haigh се разписва с един от най-чувствителните и прочувствени филми на 2023 – много повече от сърцераздирателна драма, носена на гърба на магически реализъм, убийствен 80=тарски синтпоп саундтрак и великолепно оголени превъплъщения на Scott, Mescal, Claire Foy и Jamie Bell. 17 март в Дом на киното от 20:00, 23 март в Люмиер от 17:00, 27 март в Одеон от 21:00 и 29 март във Френски институт (Кино Славейков) от 20:00
Само Sofia Coppola (Обречени да умрат, Изгубени в превода, Мария Антоанета) може да направи читав филм за Elvis Presley (Jacob Elordi) без оригиналната музика на Краля на рока. Присила обаче се завърта около дългото ухажване и бурния брак на Presley с невинното и чаровно младо момиче Priscilla Beaulieu (награда за най-добра актриса на Cailee Spaeny от фестивала във Венеция), описани в биографичната книга Elvis and Me. През гледната точка на любимата на Elvis, Copolla разкрива непознатата страна на един велик американски мит. 23 март в Зала 1 на НДК от 19:00, 24 март в Дом на киното от 20:00, 25 март във Влайкова от 19:30, 27/30 март в Сине Гранд Парк Център от 19:00, 28/31 март в Синема Сити Мол София от 19:00/18:00 и 3 април в Одеон от 18:00
Variety определя втория филм на Sofia Exarchou (Парк) като прочувствен портрет на живота сред пайети и поквара в гръцки курорт. Сюжетът на Animal се върти около група артисти на остров, който се подготвя за активния туристически сезон. Принудени да се борят с мрачната реалност, знойните средиземноморски нощи на нашите герои се изпълват с насилие, но шоуто трябва да продължи. Копродукцията на Гърция, Австрия, Румъния, Кипър и България влиза в Балканския конкурс на София Филм Фест след няколко престижни отличия – Златен Александър от фестивала в Солун, екипна награда, както и приз за най-добра актриса на Dimitra Vlagkopoulou от фестивала в Локарно. 22 март в G8 от 20:30 и 23 март в Евро Синема от 16:30
Солтбърн предизвиква противоречиви реакции, а София Филм Фест дава отлична възможност да го гледате на голям екран, ако още не сте посегнали към торентите след виралното цунами от миймове и Murder In The Dancefloor. Кой знае, може ударим и едно голо хоро на финала за ужас на останалите присъстващи. Иначе Entertainment Weekly определя последния филм на Emerald Fennell (Момиче с потенциал) като готически трилър, поръсен с отровен, бонбонено-бляскав прашец. Oliver (Barry Keoghan) е загубеняк без приятели в Оксфорд, който някакси успява да очарова аристократичния и дяволски харизматичен Felix (Jacob Elordi) дотолкова, че да получи покана да прекара лятото в едноименното просторно имение на последния. Там Oliver прекарва незабравими дни и научава истинските дълбини на покварата, до които могат да доведат парите, привилегиите и разгула. Но когато увлечението му започва да граничи с мания, на повърхността изплуват дълбоко скрити тайни, а лятото се превръща в незабравимо (по един особен начин) преживяване. 18 март в Люмиер от 20:30, 20 март в Дом на киното от 20:00, 23 март в Одеон от 18:00 и 31 март във Френски институт (Кино Славейков) от 20:30
Нула калории разказва за г-жа Novak (Mia Wasikowska) – новата учителка по здравословно хранене в елитен пансион, чиито възпитаници възприемат идеите ѝ за съзнателно хранене като начин за противопоставяне на консуматорството и дори започват да вярват, че с поведението си могат да повлияят на глобалното затопляне. Не след дълго учениците са обсебени от гладуването, а Клуб Нула калории постепенно се превръща в реалност. Най-новият филм на австрийската режисьорка Jessica Hausner (Лурд, Хотел, Луда любов) дебютира в конкурсната програма на Кан. 15 март във Френски институт (Кино Славейков) от 20:30 и 24 март в Люмиер от 16:15
Представеният през януари в Сънданс Саундтрак на африканската демокрация е вълнуващ есеистичен филм, изследващ една особено безславна глава от историята на Студената война: неоколониалните маневри, довели до убийството на Patrice Lumumba, министър-председател на новопровъзгласената и независима Демократична република Конго. Белгийският режисьор Johan Grimonprez изследва ролята на родината си, заедно с американската администрация на Eisenhower, в убийството на Lumumba, като умело свързва по-широкия контекст с музиката на американски джаз легенди, използвани от САЩ като своеобразно прикриване на намесата на ЦРУ в Африка. Филмът е конструиран от ценни архивни кадри и многобройни цитати на ключови участници в събитията. 17 март във Френски Институт (Кино Славейков) от 20:00 и 18 март в Евро Синема от 20:30
Гръцката тема неусетно преминава като нишка в новия филм на родения в Атина изключително успешен оператор Phedon Papamichael (работил с Alexander Payne, James Mangold, Wim Wenders и много други). Историята в Без светлина проследява две приятелки от Лос Анджелис, които пристигат на почивка на гръцки остров и стават свидетели на инцидент в изоставен хотел на брега на морето. В него са замесени млади нелегални емигранти от Албания, като недоразуменията помежду им водят до спирала от насилие и отмъщение, а драматичният разказ подчертава последиците от страха, предразсъдъците и експлоатацията. 15 март в G8 от 18:15 и 23 март във Френски институт (Кино Славейков) от 20:45
Забележителната и харизматична Ingeborg Bachmann (Vicky Krieps) завладява с поезията си доминирания от мъже бастион на немскоезичната литература. Макар и още млада, тя е на върха на кариерата си, когато се среща с известния драматург Max Frisch (Ronald Zehrfeld). Любовта им е страстна, но професионалните и лични противоречия започват да нарушават хармонията. Когато Ingeborg минава през труден период, на помощ идват приятели, с които заминава за пустинята. По време на това пътешествие Ingeborg намира път обратно към себе си и към своето творчество. Защо да гледате Ингеборг Бахман – Пътуване в пустинята? Защото е режисиран от Margarethe von Trotta – водещата сила на движението Ново немско кино и една от най-значимите режисьорки-феминистки, започнала да работи като актриса в театъра и да участва във филми на Rainer Werner Fassbinder и своя бъдещ (а по-късно и бивш) съпруг Volker Schlöndorff. 14 март в Люмиер от 20:30, 19 март в Сине Гранд Парк Център от 19:00, 20 март във Влайкова от 19:30, 21 март в Синема Сити Мол София от 19:00 и 30 март в Одеон от 20:30
Małgorzata Szumowska (Вече няма да вали сняг. Лице), една от знаковите фигури в съвременното полско кино, представя лично Жената от…, номиниран за Златен лъв на последния фестивал във Венеция и реализиран в творческо партньорство с оператора и сценарист Michał Englert. Филмът проследява 45-годишната борба на една жена да намери личната си свобода. Andrzej (Mateusz Wieclawek), съпруг и баща в малък полски град, изпитва полова дисфория – конфликт между физическия пол по рождение и този, с който се идентифицира. По-голямата част от действието се развива през последните две десетилетия на фона на преход от комунизъм към капитализъм, когато главната актриса Malgorzata Hajewska се превръплъщава в трансформиращия се от Andrzej в Aniela. Подобно на други драми, фокусирани върху строго специфична общност и разработени на база на обширни интервюта, Жената от… е искрен и трогателен разказ за смелост и оцеляване – не само заради решителния път на главната героиня през трудностите към личната еманципация, но и заради степените на постепенно приемане от страна на хората, които тя обича. Гледаме го и заради участието на винаги прекрасната Joanna Kulig (Студена война). 15 март в Люмиер от 20:30, 16 март в Одеон от 20:30 и 30 март във Френски институт (Кино Славейков) от 15:00
Anthony Hopkins се специализира в театралните постановки за голям екран. Последният сеанс на Фройд ни връща към Лондон в навечерието на Втората световна, когато бащата на психоанализата Sigmund Freud (Hopkins) приема в дома си оксфордския възпитаник и ревностен християнин С. S. Lewis (Matthew Goode). По-късно Lewis ще напише Хрониките на Нарния, но по това време е все още само автор на незначителен фентъзи роман, дошъл да се извини за леката подигравка с великия лекар от Виена в своята книга. Freud намира дълбоката вяра на Lewis за неубедителна и предпочита да проучи неизследваните кътчета в живота му – отношенията с покойната му майка и отчуждения му баща, постравматичния стрес след Първата световна и необичайната връзка с майка на негов загинал боен другар. Филмът по едноименната книга и пиеса на Mark St. Germain е режисиран от американеца Matthew Brown (Да ходиш по въже, Човекът, който познаваше безкрайността). 25 март в Одеон от 20:30, 27 март в Люмиер от 18:00 и 29 март във Френски институт (Кино Славейков) от 18:00
Сухо е толкова нов, че пристига директно от премиерата в Сънданс и все още няма трейлър, а само с клип от началото. Определяни за новите майстори на мексиканското кино, сценаристите, режисьори и продуценти Astrid Rondero и Fernanda Valadez (Най-мрачните ни дни) печелят голямата награда на журито в конкурса за международно игрално кино с наркодрама за момче (Juan Jesús Varela), останало сирак още на четири и израснало под сянката на насилието. За Sujo, чиято майка е починала при раждането, се грижи строгата му леля, която живее в усамотение извън селото. Тя успява да го опази жив и далеч от наркокартела, докато не е подведен от двама братя – единствените му приятели от детинство. Криейки се в Мексико Сити, младежът постепенно разбира, че надали ще успее да избегне съдбата на своя баща, екзекутиран за измяна. Сухо е интимна и прочувствена творба, нетипична за обикновените гангстерски драми, с които сме свикнали. Филмът на Rondero и Valadex е изпълнен с чувствителност, поетичност и деликатен усет към трагичната орис на родените в бедност, които често нямат право да изберат своя път в живота. 22 март в Одеон от 20:30 и 23 март в G8 от 16:00
Социалният работник Sylvia (Jessica Chastain) води обикновен живот, строго разпределен между самотната грижа за своята дъщеря, работата и сбирките на анонимните алкохолици. Това рязко се променя, когато един ден е последвана от непознат мъж (Peter Sarsgaard) след среща на класа от гимназията. Saul страда от деменция, а изненадващата среща помежду им ще повлияе дълбоко и на двамата, отваряйки врата към миналото. Мексиканският сценарист и режисьор Michel Franco (Хронично, Нов ред, Залез) създава Памет за хората, които по някаква причина попадат в пролуките на обществото. Тяхната неспособност (или нежелание) да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога обаче самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали наистина могат да избягат от тези сенки. Върховната игра на Peter Sarsgaard му носи голямата награда за най-добър актьор на последния фестивал във Венеция. 19 март в Люмиер от 20:30 и 2 април в Одеон от 18:00
Ето едно заглавие, което завладява безпощадно още на ниво (жесток) трейлър и можем само да се надяваме да не разочарова в цялост. Вторият пълнометражен филм на полската режисьорка Olga Chajdas (Утрото настъпи, Нина и серии от 1983, първият полски оригинален Netflix сериал) влиза премиерно в програмата на Карлови Вари с интригуваща история от края на 80-те – времето, когато започва да се усеща вятърът на промяната в комунистическа Полша. Главната героиня в Образ е млада жена (Lena Gora), която търси спасение от безсмислието на соц живота, като се сближава с творци от алтернативната сцена и пее на купони в клубове със своята пост-пънк група. Chajdas рисува завладяващ портрет на многопластов творчески характер, вечно обгърнат от цигарен дим, борещ се с вътрешните си демони, но и деликатно същество, копнеещо за майчина любов. 17 март във Френски институт (Кино Славейков) от 17:30 и 24 март в Евро Синема от 16:00
Oтвъд мъглата на 27-годишният режисьор Daichi Murase се разстила в тихо японско селце, закътано в планините на югоизточната част на префектура Нара. В някога оживената туристическа дестинация живее 12-годишната Ihika (Shyuri Miyake), чието семейство се грижи за местната страноприемница в продължение на поколения. Оцеляването на семейния бизнес е поставено под заплаха, когато дядото Shige (Shinzô Hotta) изчезва и за момичето и неговата майка Saki (Asami Mizukawa) настъпва време за промяна. 19 март в Одеон от 20:30 и 20 март в G8 от 16:15
Немският режисьор и сценарист Veit Helmer (Абсурдистан, Сутиенът) гостува на София Филм Фест с най-новия си филм. Лишеният от диалог Гондола разказва за две служителки на кабинков лифт, които се влюбват, докато се изкачват и спускат по отдалечените планини на Грузия. Има няколко места на земята, където сутрин не се качваш на автобус, а отиваш на работа с кабинков лифт. Точно такова място в Грузия ме вдъхнови да напиша история за две героини, които винаги се срещат за миг по средата с разминаващи се гондоли. В поетичния романс на Helmer участват Nini Soselia, Naira Chichinadze (Мокър пясък) и Mathilde Irrmann (Лоши банки). 21 март в Люмиер от 20:30, 22 март във Влайкова от 19:30 и 31 март във Френски институт (Кино Славейков) от 16:00
През 1938 напрежението в Тел Авив се покачва. Британците едва успяват да поддържат реда сред смесеното палестинско и еврейско население. Въпреки това английският полицай Thomas Wilkin (Douglas Booth) се е заселил тук и е лудо влюбен в Shoshana Borochov (Irina Starshenbaum), дъщеря на един от основателите на ционисткото работническо движение. Докато военизирана организация, водена от поета Avraham Stern (Aury Alby), предприема акция за прогонване на британските власти, Thomas и неговият началник Geoffrey Morton (Harry Melling) възприемат политика на нулева толерантност към съпротивата, засилват усилията си и прибягват до изтезания. Междувременно Shoshana получава смъртни заплахи заради друженето с окупационните сили. Влюбена в Thomas, но и вярваща в стремежа на своя народ за независимост, героинята е принудена да направи избор. Политическият трилър Шошана е вдъхновен от истински събития и режисиран от англичанина Michael Winterbottom (Добре дошли в Сараево, 24 Hour Party People, По тази земя, 9 песни, Пътят към Гуантанамо и мегазабавната кулинарна поредица The Trip). 16 март в Сине Гранд Парк Център от 19:00, 17 март в Синема Сити Мол София от 18:00, 24 март във Влайкова от 15:00, 25 март във Френски институт (Кино Славейков) от 20:30, 30 март в Одеон от 18:00 и 31 март в Люмиер от 18:00
В димна сауна е вълнуващ, задушевен и особено нетрадиционен поглед към психическите травми, изцелението и сплотеността. Естонката Anna Hints режисира своя документален филм като картина на фламандски майстор, като камерата никога не е натрапчива или механична. По-скоро образите на героините се носят като дима – задържат се, разнасят се и застиват за кратко, преди да изчезнат и да се появят отново. Най-голямата добродетел на филма е начинът, по който показва истинската същност на жените и изобразява човешкото битие в женско тяло с наистина дълбока емоционална достоверност и съпричастност. 29 март в G8 от 18:00
София Филм Фест е от 13 до 31 март в киносалоните и NETERRA. Пълна програма на фестивала и повече информация за филмите в нея има ТУК. Билетите струват от 8 до 14 лева за физическите прожекции в кината и 12/19/37/45/59 за 1/3/5/10/32 билета ОНЛАЙН.