Бруталистът, Анора, Веществото и още 23 филма от Киномания

Charles Aznavour, Maria Callas, Chet Baker: тазгодишната Киномания отдава откровена почит на многоликото музикално изкуство. От Maurice Ravel, един от първите композитори, осъзнали ролята на аудиозаписа за достигането до широката публика, до ирландското хип-хоп трио Kneecap, които борят статуквото с опасен рап, богатата музикална селекция на фестивала e повече от добра, но не и еднообразна. Най-старият филмов фестивал в страната обира хитовите премиери от последните месеци, добавя бъдещи Оскарови претенденти, залага на най-важното от Кан, Венеция и Торонто и не пропуска някои български премиери и велики класики на голям екран. Ето какво гледаме*:

*пълна програма с всички филми, прожекции, киносалони, дати и часове има в сайта на фестивала

Емоционално неподправената романтична драма Анора проследява бурната връзка на нюйоркска стриптизьорка (Mikey Madison) с разглезения син на руски олигарх (Mark Eydelshteyn). Вълшебната приказка на необичайната двойка е застрашена, когато новината за техния светкавичен брак достига до Русия, а родителите на Ivan пристигат в Голямата ябълка, за да овладеят ситуацията. Едновременно забавен и сърцераздирателен, Анора е безгрижно и шеметно приключение, което ескалира до главозамайващи нива. Отвъд сравненията с Хубава жена, филмът постоянно се заиграва с жанра и очакванията на публиката, но затрогва най-вече с любовта към своите герои и липсата на осъдителен поглед. Златната палма на режисьора Sean Baker (Мандарина, Червената ракета, Проектът Флорида) е едно от най-обсъжданите заглавия сред потенциалните претенденти за наградите Оскар. 23 ноември в Зала 1 на НДК от 20:00 и в кината от 6 декември

Бруталистът бие по точки още с графичния си хоризонтален трейлър. Brady Corbet пък печели Сребърен лъв за най-добър режисьор на филмовия фестивал във Венеция и още куп награди с филм, който изисква антракт. Но тъй като последният е драматургично обоснован, зрителите няма защо да се плашат, а напротив – могат да се потопят в историята на унгарския архитект-визионер от еврейски произход László Tóth (Adrien Brody) и неговата съпруга Erzsébet (Felicity Jones). Когато двамата бягат от Европа, за да възстановят наследството си и да станат свидетели на раждането на съвременна Америка, животът им се променя завинаги. Обаятелният индустриалец Harrison Lee Van Buren (Guy Pearce) предлага на László да проектира грандиозен модернистичен паметник и да остави своя отпечатък в архитектурата на страната, която сега нарича свой дом. Най-амбициозният проект в кариерата на унгареца отвежда него и семейството му както до монументални висоти, така и до опустошителни спадове. 17/30 ноември в Люмиер от 17:00/16:00

Българската премиера и среща с екипа на Берлингуер. Голямата амбиция е мета по две причини. Прожекцията на италиано-белгийско-българската копродукция е в Зала 1 на НДК – емблематично място за Киномания, което присъства и в самия филм на Andrea Segre като конресна зала на КПСС в Кремъл. Освен това разказът за събитията от началото на 70-те, белязали италианската политика, звучи особено знаково именно през ноември, така важният за най-новата история на България месец на промените. Сюжетът се върти около лидерa на Италианската комунистическа партия Enrico Berlinguer (Elio Germano) в периода от пътуването му до София през 1973, когато оцелява при атентат от страна на българските тайни служби, до убийството на Aldo Moro през 1978 и последвалия драматичен край на стратегията за Исторически компромис – усилието за обединяване на католическите и социалистическите народни сили в управлението на Италия. Във филма участват много български актьори, сред които Светослав Добрев като Тодор Живков и Николай Данчев в ролята на Леонид Брежнев. 22 ноември в Зала 1 на НДК от 19:00

Мария разказва бурната, красива и трагична история на най-великата оперна певица на всички времена, преосмислена от самата нея през последните ѝ дни в Париж през 70-те чрез спомените, приятелите и най-вече чрез певческия ѝ талант. Angelina Jolie е Maria Callas в най-новия филм на обсебения от противоречиви, но неизменно велики жени Pablo Larraín (Спенсър, Джаки). Във второстепенни роли участват страхотни актьори като Pierfrancesco Favino (Колибрито), Alba Rohrwacher (Химера), Haluk Bilginer (Зимен сън), Kodi Smit-McPhee (Силата на кучето, Елвис) и Valeria Golino (Портрет на момиче в пламъци). 24 ноември в Зала 1 на НДК от 17:00

Tahar Rahim вероятно играе ролята на живота си в Господин Азнавур – биографичен филм за един от най-незабравимите певци на всички времена и паметен символ на френската култура въобще. От бедното детство до славата, от триумфите до провалите, от Париж до Ню Йорк, филмът на Mehdi Idir и Grand Corps Malade проследява изключителното пътуване на един истински творец и отдава почит на безсмъртния Charles Aznavour – интимен, интензивен, крехък и неразрушим, отдаден на модерния френски шансон до самия край. От La Bohème до Emmenez-moi, всяка песен обрисува отделна епоха от живота на легендата и неговите битки и триумфи на фона на социалните и културни промени във Франция и по света. 23 ноември в Зала 1 на НДК от 17:00

Стажантът предизвиква полемика, но същевременно играе и много силно за мита за стария и следващия президент на СAЩ. Биографичният филм на иранския режисьор на Ali Abbasi (Граница, Свещеният паяк) проследява началото на кариерата на Donald Trump (Sebastian Stan) в сферата на недвижимите имоти в Ню Йорк през 70-те и 80-те години на ХХ век. Вторият син на богато семейство започва да се издига под менторството на безскрупулния адвокат Roy Cohn (зиключителен Jeremy Strong). За него Trump е идеалното протеже – човек със сурова амбиция и жажда за успех, заради които е готов на всичко, за да спечели. Стажантът е портрет на наивен младеж, чийто нарцисизъм и психопатия се задълбочават с времето и дори една Ivana Trump (Maрия Бакалова) не може да го вкара в правия път. 24 ноември в Зала 1 на НДК от 19:45

Мечтали ли сте някога за по-добра версия на самия себе си? И да не сте, има сериозна вероятност да сте чули силни отзиви за Веществото – феноменалният нов филм на Coralie Fargeat с Demi Moore, Margaret Qualley и Dennis Quaid, който надскача боди хорър клишетата и отмъква наградата за най-добър сценарий от последния фестивал в Кан. В отчаян опит да възвърне старата си слава, Elisabeth Sparkle (Мооre), холивудска актриса, изпаднала до водеща на аеробика по телевизията, се подлага на медицинска процедура, която обещава подмладяване, но завършва с появата на Sue (Qualley) – дързък и нахален клонинг на по-младото ѝ Aз, който поддържа съществуването си с ежеседмични лумбални пункции. Когато Sue, подтиквана от безскрупулен изпълнителен директор (Quaid), започва да се налага все повече, Sparkle се изправя пред екзистенциална заплаха, която води до ужасяващ конфликт и свирепа битка за възвръщане на нейната независимост. Режисиранa с изобретателност и заразителна наслада, тази незабравима комбинация от първокласен стил, ужаси и черна комедия е абсолютно пиршество за сетивата. 16 ноември в Дом на киното от 21:30, 17 ноември в Сине Гранд Парк Център от 19:30, 23 ноември в Одеон от 18:00 и 24 ноември в Люмиер от 16:00

Luca Guadagnino и сценаристът Justin Kuritzkes продължават ползотворния си мачпойнт с екранизация по изпреварил времето си роман на William S. Burroughs. Историята в Сбъркан се развива в Мексико Сити от средата на миналия век и се върти около самотния американец William Lee (Daniel Craig), виреещ сам извън спорадичните завери в своята местна диаспора. Срещата с новопристигналия млад студент Eugene Allerton (Drew Starkey) обаче му показва за първи път, че може и да е възможно да завърже интимна връзка с някого. След раздялата си с James Bond, Daniel Craig продължава да страни от старите привички и прави най-смелата роля в досегашната си кариера с накъсан разказ за пристрастяване, любов и уязвимост. 21 ноември в Одеон от 20:30, 23 ноември в Сине Гранд Парк Център от 19:30, 24/29 ноември в Люмиер от 18:45/21:30 и 25 ноември в Дом на киното от 20:00

Традиционният за Киномания фестивал на френския филм се открива с Болеро. Режисьорката Anne Fontaine (Коко преди Шанел) решава да завърти разказа си за Maurice Ravel около най-известната му композиция от 1928. През десетилетията между Първата и Втората световна война Ravel е обявен за най-великия жив френски композитор. Подобно на Debussy, той е причислен към импресионистите – термин, който и двамата ненавиждат. Филмът преплита работния процес и живота на композитора през призмата на срещите му с три жени: руската танцьорка Ида Рубинщайн, по чиято поръчка е създадена музиката, неговата покровителка Misia Sert и приятелката му пианистка Marguerite Long. Създадена по мотиви от монографията на известния френски музиколог и журналист Marcel Marnat, биографичната драма на Fontaine пресъздава живота на композитора със страст, интелигентност и чувство за хумор. 15 ноември в Люмиер от 19:00, 18 ноември в Сине Гранд Парк Център от 19:30, 20 ноември в Одеон от 20:00 и 28 ноември във Влайкова от 19:30

Kneecap е леко шизофреничен биографичен филм за едноименното провокативно хип-хоп трио от Белфаст, превърнало се в символ на движението за граждански права и запазване на родния им език. Къде неочаквано, къде абсолютно закономерно, напористите рапъри Naoise, Liam и JJ и тяхната енергична музика и анархистична непочтителност нажежават още повече и без това тегавата атмосфера на Северна Ирландия. Докато истинската история на групата е освежаващо оригинална, френетичното изпълнение на филма с бърз монтаж, подскачащ ритъм и силно чувство за хумор напомня едновременно за Трейнспотинг, Осмата миля и Guy Ritchie. 17 ноември в Люмиер от 20:45, 26 ноември в Одеон от 20:30 и 1 декември в Дом на киното от 19:15

Воден от знаковото дуо на майка и дъщеря (Catherine Deneuve и Chiara Mastroianni), новият филм на сценариста и режисьор Christophe Honoré е жизнерадостна фаназия за предполагаемото идилично ежедневие на едно aктьорско семейство, фокусирана върху наследството на великия италиански актьор Marcello Mastrioanni (Сладък живот, Развод по италиански и Осем и половина). Париж в наши дни: Chiarra (Mastroianni) е израстнала в сянката не само на прочутата си майка (Deneuve), но и под тази на своя отдавна покоен баща. Едно лято, когато животът ѝ внезапно се обърква, Chiarra решава да започне да живее като баща си. Облича се като него, говори като него, диша като него и въприема всичките му маниери толкова убедително, че околните започват да я наричат Marcello. Фантастичната мета комедия Моят Марчело разглежда въпроса за семейните връзки, незизличимия спомен за един образ и влиянието на гледната точка на другите върху изграждането на собствения образ. 17 ноември в Одеон от 15:00, 23 ноември в Люмиер от 16:00 и 24 ноември в Сине Гранд Парк Център от 19:30

Ноември 2021. 26 кралски съкровища на Кралство Дахомей са на път да напуснат Париж и да се върнат в родната си страна – днешната Република Бенин. Заедно с хиляди други, тези артефакти са ограбени от френските колониални войски през 1892. Какво трябва да е отношението към завръщането на това ценно материално наследство в страна, която е трябвало да се развива в негово отсъствие? Дебатът се разгаря сред студентите в университета на Абомей-Калави. Съхранявани в продължение на 130 години oт европейските институции, пред ограбените ценности на Дахомей се разкрива бляскаво бъдеще. След нашумелия си дебютен игрален филм Атлантика, Mati Diop съчетава метафизичното с документалното, за да проследи връщането на откраднатите религиозни и кралски предмети в отличения със Златната мечка на Берлинале Дахомей – хладнокръвен, но и яростен улов на споровете, гнева, гордостта, радостта и скръбта от закъснялото възмездие. 16 ноември в Одеон от 16:00

Все още съм тук е потресаващ портрет на човешката решителност срещу несправедливостта. През 1971 бившият бразилски депутат и отявлен критик на военната диктатура Rubens Paiva е отведен от дома си в Рио де Жанейро под претекст, че трябва да даде показания. Оттогава е в неизвестност. Сценарият на политическата драма на Walter Salles (Мотоциклетни дневници) е по мемоарите на сина на депутата Marcelo Rubens Paiva, но филмът разказва историята от гледната точка на съпругата на Rubens – Еunice (Fernanda Torres), чието неуморно търсене на истината продължава десетилетия. В сърцето на филма са неговите герои и внушението, че семейството и времето са най-сигурния лек за всяка болка. Fernanda Torres прави едно от най-силните изпълнения на годината като превключва мълниеносно от безмълвно опустошение към привидно спокойствие, без да звучи фалшиво нито за миг. 18 ноември/1 декември в Одеон oт 19:30/15:15 и 29 ноември в Люмиер от 19:00

Двама коминочистачи с моногамни хетеро бракове се озовават в ситуации, които поставят под въпрос възгледите им за сексуалността и половите роли. Единият прави секс с друг мъж, без да го възприема като израз на хомосексуализъм или изневяра. Другият пък изненадващо започва да сънува объркващи и смущаващи сънища, в които е жена. Така той започва да се чуди до каква степен погледът на другите оформя собствената му личност и дали не се е ограничил, потискайки някои аспекти. Сексът не е никак страшен, а направо липсва. Всъщност за акта само се говори в този интригуващ филм, който разчита най-вече на описания, а не на графичното им поднасяне. Това е и първа част от норвежката трилогия на режисьора Dag Johan Haugerud (заедно с Мечтите и Любовта) с един и същ актьорски състав и посветена на темите за желанието и свободата, както и за сексуалността и половата идентичност в живота и обществото. 24 ноември в Дом на киното от 18:30 и 28 ноември в Люмиер от 21:15

Любовта разказва за прагматична лекарка и състрадателна медицинска сестра, които търсят интимността отвъд конвенционалните връзки. Една вечер, след романтична среща с непознат, Marianne се запознава с Tor, който често прекарва вечерите си на ферибота в търсене на случайни срещи с мъже. Tor споделя своя опит, богат на спонтанна интимност и смислени разговори. Заинтригувана от неговата перспектива, Marianne започва да поставя под съмнение обществените норми и се замисля дали подобна непринудена интимност може да бъде решение и за нея. Вторият филм от норвежката трилогия на Dag Johan Haugerud насърчава осъзнаването, че любовта и интимността могат да се проявят по много различни и неочаквани начини. 22 ноември в Дом на киното от 20:00, 25 ноември в Сине Гранд Парк Център от 19:30, 30 ноември в Одеон от 17:30 и 1 декември в Люмиер от 20:00

Прескачайки от сатирична комедия през апокалиптичен зомби ужас до неангажираща сапунена опера, Слухове ни среща със седемте лидери на най-богатите демокрации в света, които се опитват да изготвят предварително изявление за глобална криза во време на годишната среща на Г-7. След падането на нощта, осъзнавайки, че са останали съвсем сами, така наречените лидери постепенно се превръщат в олицетворение на некомпетентността, докато се борят с все по-сюрреалистични препятствия насред мъглива гора. Най-новият филм на забележителните режисьори Guy Maddin, Evan Johnson и Galen Johnson е комичен поглед към политическата некадърност и провала на институциите в един бавно загиващ свят. Актьорският състав е повече от забележителен: Cate Blanchett, Roy Dupuis, Nikki Amuka-Bird, Charles Dance, Takehiro Hira, Denis Ménochet, Rolando Ravello Zlatko Burić и Alicia Vikander играят за нас като никой друг. 16 ноември в Люмиер от 18:00, 24 ноември в Дом на киното от 16:30 и 26 ноември в Одеон от 18:30

 Кучето живее в Манхатън и му е писнало да бъде само. Един ден решава да си направи другар – робот. Двамата стават неразделни приятели, носещи се в ритъма на 80-те години в Ню Йорк. Една лятна нощ обаче, кучето с голяма тъга е принудено да изостави своя другар на плажа. Ще се срещнат ли отново някога? Роботски мечти, първият анимационен филм на утвърдения режисьор Pablo Berger (Снежанка) e не само история за стойността и крехкостта на приятелството, но и любовно писмо до Ню Йорк. Забавна и тъжна, лишена от сладникавост и диалог, макар и потенциално сантиментална, тази вълнуваща и изненадващо сложна анимация е един от най-добрите филми за 2023. 17 ноември в Одеон от 17:30, 20 ноември в Дом на киното от 19:00, 27 ноември в Люмиер от 20:30 и 30 ноември във Влайкова от 17:00

Димитър Коцев – Шошо дава Отговор на всички въпроси, а нашият е само един – дали става въпрос за гледаем и интересен филм, сниман без бюджет и с усилията на много приятели в продължение на доста време. Историята: стеснителната Велина (Велина Георгиева) е готова на всичко, за да успее като актриса, но това я прави лесна жертва на манипулатори. Лабилната Сара (Сара Драгулева) търси любовта, но не разбира защо не я намира и изпада в двата края на емоционалния спектър с радост и истерии. Дивата Настя (Анастасия Жовтодид) експериментира с наркотици, секс, нощен живот и всякакви екстремни преживявания. Накратко, три млади жени търсят адреналин, любов и слава, намират отговора на всички въпроси и му се отдават напълно. 17 ноември в Дом на киното от 19:00 и 22 ноември в Люмиер от 20:00

Момичето с иглата разказва за борбата за оцеляване на млада работничка в Копенхаген (Vic Carmen Sonne) след Първата световна война. Когато забременява и губи работата си, Karoline (Sonne) среща харизматичната Dagmar (Trine Dyrholm), помагаща на майки да намерят приемни домове за нежеланите си деца чрез своята нелегална агенция за осиновяване. Двете жени се сближават, но Dagmar всъщност има доста по-кардинално и ужасяващо решение на проблемите, отколкото Karoline може да подозира. Вдъхновен от реални събития и режисиран от Magnus von Horn, този чернобял визуален шедьовър подхожда с емпатия към отритнатите и рисува внимателно историите им, които ги свързват съдбовно. Трудната за преглъщане история за жена, търсеща любов и морал, лавира брилянтно между реализм, експресионизъм и чист хорър. 16 ноември във Влайкова от 20:00, 20 ноември в Люмиер от 20:00, 21/26 ноември в Сине Гранд Парк Център от 19:30, 23 ноември в Дом на киното от 20:45 и 28 ноември в Одеон от 20:30

Идеалистката Eva (Sidse Babette Knudsen) работи в затворническо крило с облекчен режим и насочва своите квартиранти с почти майчинско чувство, състрадание, групови метидации и жив интерес към тяхното благосъстояние. Всичко това се променя когато рецидивистът Mikkel (Sebastian Bull) е настанен в крилото със строг режим. Без да разкрива познанството си с него и истинските си мотиви пред началството, Eva моли да бъде преместена, започвайки опасна игра на котка и мишка и оставяйки своята все по-нездравословна обсесия с Mikkel да постави под въпрос вярата във възтановителното правосъдие. Синове е заснет във вече нефункциониращия затвор в Копенхаген Вридслоселиле от оператора Jasper Spanning, който сякаш прави документален филм за Еva и затворниците и създава необичайно усещане за зловеща интимност в едно стерилно и потискащо пространство. Силният дебют от 2018 (The Guilty) на режисьора и сценарист Gustav Möller очевидно не е бил никак случаен, а само подготовка за този страхотен психологически трилър. 21/24 ноември в Люмиер от 20:00/14:00, 23 ноември в Одеон от 16:00 и 27 ноември в Сине Гранд Парк Център от 19:30

В планинското село Вермилио, където войната е далечен, но осезаем хоризонт, пристигането на дезертьора Pietro (Giuseppe De Domenico) разтърсва живота на голямото семейство на местния учител. Любовта, зародила се между Pietro и най-голямата дъщеря на учителя Lucia (Martina Scrinzi) прераства в брак и променя съдбата им в неочаквани посоки. Пестеливостта на този измамно формалистичен филм – от безупречните композиции на камерата, през износените, но спретнати костюми до простотата на спартанската партитура за пиано, излъчва сдържаността на режисьорката Maura Delpero, с която натиска тънките струни на зрителските емоции. Вермилио печели голямата награда на журито (Сребърен лъв) от фестивала във Венеция. 25/30 ноември в Люмиер от 19:00/13:45 и 1 декември във Влайкова от 17:30

Откакто съпругът ѝ е починал и дъщеря ѝ е заминала за Европа, 70-годишната Mahin (Lily Farhadpour) живее сама в Техеран. Един ден среща за чай с приятели я изважда от еднообразното ѝ ежедневие и ѝ помага да съживи любовния си живот. Mahin отваря сърцето си за романтика, а неочакваната среща с Faramarz (Esmail Mehrabi) бързо прераства в непредвидима, незабравима вечер. Любимата ми торта показва сивия, обикновен живот чрез добре обмислени диалози и прочувствени актьорски изпълнения, които разкриват типична за Иран културна репресия. Деликатно красивият и нюансиран филм на режисьорите и сценаристи Maryam Moghaddam и Behtash Sanaeeha изследва темните за любовта, съжалението и вторите шансове по уважителен начин на фона на страна в конфликт с жените. 17 ноември в Дом на киното от 17:00 и 23 ноември в Люмиер от 14:00

Идвате за Marcello Mastroianni, получавате Развод по италиански и среща със Stefania Sandrelli. Италианската актриса гостува за в столицата с класиката на режисьора Pietro Germi oт 1961, отличена с Оскар за най-добър оригинален сценарий и много други награди. Тази брилянтна, почти черна комедия осмива нормите на сицилианския живот извън въпросите за секса, морала или убийството, а Mastroianni прави великолепно и изненадващо изпълнение с леко променена външност. Скрит зад мустаци и тъжен поглед, придаващи му меланхоличен вид, той зализва чупливата си коса и придобива много слаб тик на устата си, който се проявява в моменти на вълнение. 23 ноември в Люмиер от 19:00, 24 ноември във Влайкова от 17:30, 28 ноември в Одеон от 18:30 и 1 декември в Дом на киното от 13:00

Култовият документален филм Let’s Get Lost (1988) разказва за живота на джаз тромпетиста Chet Baker чрез интервюта с бивши сътрудници, бивши съпруги и децата му. Bruce Weber проследява кариерата на музиканта още от 50-те години на миналия век, когато свири с джаз величия като Charlie Parker, Gerry Mulligan и Russ Freeman, до 80-те години, когато пристрастяването му към хероина и хаоса в личния му живот го подтикват да се премести в Европа. Съпоставяйки двете десетилетия, Weber подчертава острия контраст между по-младия, красив Baker – привлекателният идол, смесица от James Dean и Jack Kerouac – и това, в което се превръща – изпаднал женкар, както го определя Village Voice. Киномания прожектира съвсем нова, дигитално реставрирана версия на филма, за да се насладим още по-добре на откъсите от долнопробни италиански филми, живи изпълнения и искрени интервюта от последната година в живота на Chet Baker. 15 ноември в Дом на киното от 20:00, 17 ноември във Влайкова oт 17:00 и 22 ноември в Одеон от 20:00

Роко и неговите братя е драматична хроника на класовата борба, личното падение и разпада на едно бедно южняшко семейство, опитващо се да се приспособи към живота в индустриалния пейзаж на Милано. Един от петимата братя Parondi (Renato Salvatori) жъне успехи като боксьoр, но кариерата му пропада веднага щом работещата като проститутка красива негова любима Nadia (Annie Girardot) се влюбва в по-малкия му брат Rocco (Delon). Матриархът Rosaria (Katina Paxinou) насърчава амбициите на своите синове, а младите любовници задействат поредица от събития, които разрушават отношенията в цялото семейство. Този безсмъртен шедьовър на следвоенния италиански неореализъм е още едно доказателство за широкия актьорски диапазон на Delon и способността му да демонстрира сила, нежност и чувствителност извън безспорната красота и магнетизъм. Роко и неговите братя печели безброй международни награди, сред които и тази на международната критика от фестивала във Венеция. 16 ноември в Люмиер от 14:30, 25 ноември във Влайкова oт 19:00 и 1 декември в Дом на киното от 15:00

Тричасовата режисьорска версия на Апокалипсис сега? Нито дума повече, директно се засилваме към първия ред на Люмиер за поредно гледане на този шедьовър от времето, когато Francis Ford Coppola снимаше шедьовър след шедьовър. Наградите на този феноменален военен епос са безброй (включитлено осем Оскара), актьорският състсав е стряскащо добър, а сюжетът е добре познат: по време на войната във Виетнам капитан Willard (Маrtin Sheen) е изпратен на тайна мисия в Камбоджа, за да убие дезертиралия и полудял полковник Kurtz (Marlon Brando), който се е барикадирал в отдалечена база. Апокалипсис сега отпразнува своята 40-а годишнина през 2019 на фестивала Трайбека с прожекция на именно тази нова, реставрирана версия с непоказвани досега допълнителни сцени, ремастерирана от оригиналния негатив в 4K Ultra HD за по-добри цветове. 30 ноември/1 декември в Люмиер oт 19:45/14:30

Киномания продължава до 1 декември. Пълната програма на фестивала е тук. Билетите струват между 10 и 20 лева онлайн (тук и тук) и на касите на кината. Част от филмите могат да се гледат онлайн в Neterra TV.