Pitti Uomo 102: Grace Wales Bonner прогресира с минало

Модните критици на щатското GQ с право наричат последната колекция на Wales Bonner най-важната в историята на британската марка. Първото ревю на Grace Wales Bonner от 2020 насам е част от изложението Pitti Uomo, което кани британската модна дизайнерка за гост на своето лятно издание още преди две години. Една пандемия и поредната голяма въртележка по върховете на индустрията по-късно и колекцията пролет/лято 23 на Wales Bonner се коментира не просто като дяволски добра, но и като отлично интервю за работа.

Не че пословично тихата и кротка Grace (името не е случайно) ще си позволи да коментира подобно нещо, вместо да обясни спокойно последната еволюция на своя елегантен и луксозен дрескод с многобройни поликултурни пресечки от европейската история и афро-атлантическия дух. Представената в централния двор на флорентинското Palazzo Medici Riccardi колекция убива по начин, който надскача всичко останало с етикета Wales Bonner до момента. Костюмите са колаборация с лондонската икона на Савил Роу Anderson & Sheppard, дългите палта от коприна пък са от специална жакардова материя на парижките ризари от Charvet, а новото продължение на колаборацията с Adidas е още по-смело, лъскаво и плачещо за масово производство.

Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo

Основната отправна точка за вдъхновение на Bonner e историята на Флоренция и по-конкретно образът на Alessandro de Medici – флорентинския херцог, който прекарва голяма част от живота си именно в Palazzo Medici Riccardi и е син на слуга от африкански произход, поне според мълвата. Именно поради това се смята и за първия чернокож владетел в историята на Западна Европа – факт, който провокира Wales Bonner да изследва цялата дължина на сарториални традиции и ръчно направени аксесоари от Ренесансова Италия до съвременна Гана.

Като добавим и леките футуристичните заемки в част от моделите, заедно с цялостното церемониално усещане на колекцията с неините деконструирани смокинг ризи и разбираме защо толкова много я спрягат за наследник на Virgil.

Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo
Wales Bonner на Pitti Uomo 102 © Giovanni Giannoni и Ibrahim Mahama (Apalazzo Gallery) за Pitti Uomo

Wales Bonner е тук.