Стъкло, газ и електричество звучи като още едно EP от Devitza, но всъщност е интригуващото заглавие на групова изложба, с която пловдивската галерия Sariev Contemporary се сбогува с тази фантастична, тази невероятна 2020, поставила целия свят на колене.
Вместо да разказва напред-назад за преживяното си заболяване от Covid-19, кураторът Веселина Сариева избира трийсетина творби от 11 съвременни български художници и прави чудна ретроспектива на работите с неон в родното изкуство от последните петнайсет години.
Изложбата включва творби в неон и проектни рисунки на хора като Рада Букова и Самуил Стоянов. Вътре са емблематичния надпис в кръг There Is An End to Every Circle на Викенти Комитски, тревожното Safe, I’m Safe, I’m Safe, I’m на Калин Серапионов, категоричното No Way и Балкантон с изпаднало О на Стефан Николаев, огледалното On the Wrong Side и намигващият Много Малко или Малко Много на Правдолюб Иванов, нестандартният прав шрифт във Future Unforgettable на Красимир Терзиев, Ice Caps на Димитър Солаков, лежерно написаното на ръка Nothing is Just на Мариана Василева, High Voltage Fence на Камен Стоянов и нажеженото дърво на Венцислав Занков.
Или, казано по друг начин, идеални попкултурни артефакти за начинаещи и напреднали колекционери на БГ съвременно изкуство, които са разочаровани от недовършения неонов чар на Cyberpunk77 и искат да обновят интериора у дома с нещо концептуално, модерно и в тотален крак с времето. Както я определя Веси, изложба, която чувства ефимерното тяло на творбата, усеща неона като газ, чува жужащия звук на тази материя и създава място в посетителите за въпроса кой е този кръг, който завършва в кръговрат. А де.
Стъкло, газ и електричество е онлайн тук и офлайн през витрината на галерия Sariev Contemporary на улица Отец Паисий 40 до 2 февруари.