Peggy Gou има ужасно много злонамерени критици. Само един бърз поглед към YouTube клиповете със сетове на базираната в Берлин и родена в Южна Корея диджейка и продуцент разкрива дълбоката и все още войнстваща мисогинистична култура за принизяване на красиви, талантливи девойки като Gou до обикновено раздразнение, ако не и омраза.
Съвременната електронна сцена не прави изключение от тази тъпа тенденция в години на сериозно преосмисляне на социалния ред. Част от първоначалното раздразнение към артисти като Gou се дължи най-вече на ефективното използване на социални мрежи и наглед незаслуженото превръщане в успешен полиформатен артист/продуцент/дизайнер/инфлуенсър/стилист/редактор с особен поглед за по-малко от пет години – феномен, на който са посветени цели статии.
Критичният поглед към доминацията в Instagram и използването на всяка възможност за колаборации с Nike, Ray-Ban, Louis Vuitton, Fendi и другите големи модни марки, стартирането на собствен лейбъл за дрехи Kirin (нищо общо с Huawei – бел.авт.) обаче често подминава безспорния факт, че освен с добре куриран имидж, комуникации и собствен бранд Peggy Gou може да се похвали и с убийствен музикален вкус и неоспорим талант за еклектични асид и текхаус продукции с носталгична душа и фънки ритъм.
Имайки предвид досегашната й биография, целият хайп е съвсем заслужен. Още преди да се премести от родната Южна Корея в Европа и да се запише да учи в английския London College of Fashion, Gou e класически пианист с ухо за диджействане и продуциране, която избира да се доказва не с мода и блъскане по списания, а предимно с музика и прави логичната стъпка да се премести в Берлин преди повече от пет години.
Амбицията да бъде първата (и най-млада) южнокорейка със сет в легендарния Berghain е вече в историята, но сериозният прогрес започва още през 2014 с безценните съвети на диско диджея и продуцент Daniel Wang и силната страст към ритъма на детройтското техно, нюйоркския хаус с буги/фънки мотиви, издаващи я като разнообразен и смел артист.
Освен да гостува на Horizon в Банско през 2016, тя използва годината, за да издаде четири EP-та (The Art of War, Day Without Yesterday / Six O Six, Seek for Maktoop) за три различни лейбъла и да постави началото на изискващ график от поне стотина гигове на година от най-малките до най-големите клубове, партита (Dekmantel) и комерсиални фестивали (Coachella).
И докато диджейските сетове на Gou се движат по експерименталната граница на MPC асид ритъма на пулсиращото техно и палав хаус със сериозни еклектични завои и водят до потупване по гърба от читави артисти като Jackmaster и The Black Madonna, собствената продукция на Peggy Gou е пропита от носталгичното влияние на толкова различни имена като J Dilla, Patrick Cowley, Тhe Yellow Magic Orchestra и DJ Sotofett.
Ninja Tune не спят и издават най-популярния й сингъл до момента Han Jаn (от издаденото преди година EP Once), а най-новото Starry Night излиза на 19 април като част от дебютното EP на собствения й нов лейбъл Gudu. Независимо дали я харесвате или не, Peggy Gou няма на кого да се доказва, а може само да експериментира и да се забавлява както трябва.
Peggy Gou е в Yalta Club в събота, 30 март, след 23:00. Билетите струват 25/30 лева онлайн в Eventim и на място в клуба. Повече подробности за събитието има тук.