Ревю: Detroit’s Son на Guilty Simpson

Guilty Simpson е записвал с доста влиятелни продуценти от Калифорния, Ню Йорк и Великобритания, но корените му си остават здраво впити в Детройт. Макар и да е популярен предимно в ъндърграунд средите, Simpson може да се похвали с доста сериозни проекти като триото Random Axe с Black Milk и покойния Sean Price и спорадичните проекти с детройтския хип-хоп колектив Almighty Dreadnaughtz. Най-важният човек в музикалната му кариера обаче е неговият ментор J Dilla, който го вкарва в парчето Strapped на Jaylib преди 12 години и директно в лейбъла Stones Throw след лична препоръка пред шефа Peanut Butter Wolf. Dilla продуцира и голяма част от дебютния албум на Simpson Ode To The Ghetto ot 2008, преди да го прехвърли към Madlib за втория с противоречивото заглавие OJ Simpson две години по-късно. Всичко това идва да докаже, че Byron Simpson е от онези истински и посветени изцяло на хип-хоп културата с душа и без излишен брандинг пичове с огромен опит зад гърба си, които могат да правят забавен и много разнообразен гангста рап, без да забравят откъде са тръгнали. Най-новият му албум с красноречивото заглавие Detroit’s Son звучи като много тежък и леко мрачен дестилат от дебютната гето класика на Simpson, суровия реализъм на живота в Детройт, изключително разнообразните и на моменти джазови филмови семпли и бийтове на Katalyst от продуцентската хип-хоп супер група Quakers и онези безкомпромисни и проникновени рими на Guilty, които се срещат все по-рядко в жадуващия за политическа коректност скучен свят. Грубият баритон на детройтското MC се справя еднакво добро с хардкор рапа на тракове като The D, Dirty Glove и Money, но също и с елегантния поклон към гения на Dilla в Beautiful Death и Detroit’s Son. Няма да сгрешите и ако определите Detroit’s Son като приятно кръвосмешение, пардон джемсешън, между вокалите на Killer Mike от Run The Jewels и преработените инструментали на Dave Sitek за TV On The Radio… oh, wait.

Detroit’s Son (Stones Throw Records) е на пазара.