Разкриването на оригиналното английско име на 25-ия филм от поредицата за James Bond (българския превод предстои да бъде обявен след одобрение на продуцентите в най-скоро време) започва същинското подгряване, което да ни държи влажно до премиерата на (вероятно) последните екшън битки с Daniel Craig в титулярната роля следващата пролет.
И докато обещаваме да обобщим всичко, което знаем за продукцията в близките дни (костюмите, колите, героите, екипа, слуховете и всичко останало), днес обръщаме внимание на нещо по-специфично, но важно за характера на 007 – величествената типография на заглавието No Time To Die, анализирана от четирима БГ графични артисти с отношение към дизайна. И към Bond, разбира се:
Ана Кременлиева, графичен дизайнер и създател на Y-Тshirt
Говорейки само за новата идентичност на Bond, тя е доста по-силна от заглавията на филма до момента. Има някаква препратка към антиутопичните представи на модернизма от 30-те години (макар шрифтът Futura Black да буди асоциации предимно със 70-те). Доколкото разбирам от тийзъра, ще има Black Mirror елементи – някаква отчаяност и безнадежност на бъдещето. Филмите с Pierce Brosnan така и не харесах, заради фриволността им. Тези с Craig са тъжни, каквото е и неговото поведение на екрана. Типографията на No Time To Die е тежка и запомняща се, функция предимно на музиката в поредицата. Дано спазят стилистиката на 70-те, за да отива повече на Terrence Mallick и Ямайка.
Костадин Кокаланов, графичен дизайнер
Първото ми впечатление е, че стилът на буквите силно реферира към (шрифта) Futura Black. Композицията е оформена в строга мрежа – естествен избор за графика, в която елементите на буквите са отделени, а самите те са прости геометрични форми. Шаблоните се използват за пренасяне на един и същ тип информация върху военна техника, търговски контейнери и навигационна графика. От друга страна носят усещане за бунт, което е клиширано, но реферират и към изразните средства на контракултурни течения против установените правила. Дали нещо от това е заложено в решението и комуникира фабулата на филма предстои да видим.
Иван Гинев, графичен дизайнер и творчески директор на Cog Graphics
Геометрични шрифтове, препратка към пред-дигиталната ера. Седи много стегнато и подредено. Усеща се препратката към кадъра от дулото на пистолета и може да се разиграе по същия начин – в бялата част на буквите да има снимки или движение. Двете О-та стават за реклама на кафе.
Живко Йорданов, графичен дизайнер, диджей, продуцент и съосновател на Скрит лимон
Oгромен фен съм и точно планирам един маратон с последните четири филма заради приятелката ми, която не е гледала нито един. Харесвам авторската типография, която говори на много нива: от една страна носи елегантната ретро естетика на 60-годишната поредица, а от друга стилистиката на прорязването на шрифта говори за практическата му употреба за военни цели като шаблон върху оръжеен контейнер например. Още по-интересен е начинът, по който комбинацията между острите части на хоризонталните греди и вертикалните прорези сякаш подсказва за формалното облекло на 007 с бяла риза и вратовръзка.
No Time To Die e по кината от 10 април 2020.