Eдин от най-важните албуми в жанрa за последните две десетилетия и историческото изпълнение на последните награди Grammy очевидно не са достатъчни, за да задоволят невероятната креативност и откровена амбиция на Kendrick Lamar. Най-плодовитият период на mc-то от Комптън продължава да изненадва с внезапното излизане без предупреждение на Untitled Unmastered. – сравнително кратка колекция от груби демо записи и почти изцяло завършени интересни, но немастерирани песни и идеи, записани по време на студийните сесии за величествения To Pimp A Butterfly и отбелязани само с дата. Всъшност изненадани останаха само хората, които не са следили телевизионните участия на крал Kendrick през последната година и половина и не са си водили бележки по трите известни и неиздавани песни, които се появиха преди и около TPAB. Шефът на Top Dawg твърди, че трябва да благодарим на LeBron James за излизането на този албум, което го представя малко като издание от каприз. Каквато и да е причината обаче, Untitled Unmastered. е важен албум дори само заради начина, по който една дузина недовършени или отхвърлени демо записи могат да дадат по-ясна представа за споменатия шедьовър и кариерата на Kendrick Lamar въобще.
Осемте песни са оформени по време на различни звукозаписни сесии от продължилите близо две години записи на TPAB, което си личи от различната степен на завършеност на всяко демо и присъствието на студийни разговори и обсъждания в част от тях. Въпреки чувствителната разлика между отделните неозаглавени парчета в албума, Untitled Unmastered. не е някаква хаотична селекция на тъпи идеи – всеки един от траковете е записван с ясното съзнание за TPAB и съдържа същия звук, стил, теми и идеи. Познатите гласове и колаборатори от основния шедьовър присъстват и тук. Anna Wise задава основните въпроси в Untitled 03, Bilal и Thundercat се включват с вокали и бас китара в същото парче, изпълнено наживо в предаването на Stephen Colbert и звучащо като подходящо продължение на These Walls и Complexion (A Zulu Love). SZA (гост вокалистът в Consideration на Rihanna) загрява за собствения си дебют с гостуването в Untitled 04. Jay Rock, Robert Glasper и Anna Wise допълват пиано и вокали в untitled 05, CeeLo Green участва запомнящо се в припева на джаз-фънк парчето с ксилофон и флейта Untitled 06. Както може да се очаква, продукцията също не изненадва. Untitled 08 (по-познато с неофициалното заглавие Blue Faces) съдържа същия олекотен басов ритъм и синтезатор ала King Kunta., Untitled 6 e продуцирано от Ali Shaheed Muhammad (A Tribe Called Quest) и Adrian Younge, петгодишният (!!!-бел.ред.) син на Alicia Keys и Swizz Beats се включва с бийт в сглобеното от три различни парчета Untitled 07. Темите отново се въртят около най-вече към екзистенциалните размисли за предстоящия апокалипсис (Untitled 1), липсата на единство в афро-американското общество (Untitled 02 с речитативи като Get God on the phone и My hood going crazy/Where did we go wrong?) и универсалния характер на обикновените човешки мечти и желания (Untitled 03).
Силата на траковете от Untitled Unmastered. поотделно и заедно е именно в непретенциозния начин, по който са представени. Новият албум на Lamar e не просто разпускане, демонстриране на сила и амбиция и подготовка за нещо по-сериозно, а най-вече лежерна победна обиколка на талантлив изпълнител, който се състезава в своя собствена лига, без да си дава много зор. Именно тук се крие и истинското очарование на този смислен артист, който може да си позволи да разкрие и-малко по-спокойната страна на своята неловка и изпълнена с противоречия амбиция. Направо не ни се мисли какво ще се случи със следващия му сериозен опит, ако продължава по същия начин.
Untitled Unmastered. (Top Dawg Entertainment/Interscope) е на пазара.