Как да говорим умно за Kelly Sena и Michael Huey?

Усещаш ли как фондация Musiz вкарва най-стария фотографски въпрос в последната си изложба от цикъла майстори на фотографията, в който вече видяхме нещата на Ryan McGinley, Ben Ritter и Harry Benson? Не? Как така не? Груповата експозиция (S)Pacings поставя директно въпроса дали фотографският образ отразява и документира реалността или я създава и оформя. Двамата участници Kelly Sena и Michael Huey си приличат по това, че документират истории чрез силни и въздействащи картини. Така като гледаме, за тях връзката между реалност и образ е преди всичко въпрос на избор, който се дължи на дистанцията между човешкото око и света, а именно онова празно пространство, изпълнено от самата камера. Kelly Sena е силно свързана със зеления активизъм и често изследва взаимоотношението между човека и природата в проекти като For the Wild – вълнуващите и прекалено красиви природни пейзажи, зад които прозират човешки истории и съдби и една погрешна антитерористична операция на ФБР. Michael Huey пък се занимава предимно с връзката между художествената фотография и живописта. Серията China Cupboards представлява фотографии на бюфети с различни порцеланови съдове и предмети. Специфичната естетика с променени цветове, плътни сенки и изпъкнали форми се дължи на факта, че Huey използва негативите на изображенията. Именно заради това всеки кадър прилича на цветна рентгенова снимка, а рафтовете – на лабораторен шкаф.

Груповата изложба (S)Pacings е във Vivacom Art Hall от 2 до 30 юли.