Готините поп песни от лято 2020, които (все още) не сте чули

Kylie на конче във видеото на Say Something

В разгара на лятото (отново) сме с най-добрата нова поп музика, която още не е получила заслуженото внимание. На преден план: ретрофутуризъм, канадска кръв и кънки, докато пандемията и изолацията придават екстра привкус на песните и принуждават артистите да импровизират с нискобюджетни и самодейни видеоклипове. Ето тазгодишната поп реколта лято 2020 в удобни Spotify и Youtube плейлисти.

Jessie Ware издава един от поп албумите на годината (изисканият и лъстив What’s Your Pleasure?) и вече наполовина е изпълнила заканата да извади (импровизирани) видеа към всяка една от песните в него. Най-безкомпромисният поп момент сред 12-те трака е еуфоричната Save A Kiss – безпощадно романтичен, Robyn-ов, пандемичен поп с помощ от супер продуцента Midland.

SG Lewis е в пикова форма. Пет години след дебюта си на сцената, младият британец има няколко убийствени самостоятелни сингли (като мазното Michael Jackson-ово All Night), но и пише песни за Dua Lipa, Kylie, Robyn и Victoria Monét. Фантастичната духова секция и готин бийт на последния й сингъл Experience ще ви накарат да забравите Say So на Doja Cat.

Канадската четворка Tops се наслаждава на силна година покрай последния си албум I Feel Alive. Небрежният и слънчев инди поп плюс супер модерна естетика отдавна са ги направили любимци на всеки уважаващ себе си хипстър, но песни като Colder and Closer загават за допълнителна дълбочина и възбуждат с 80-арско напрежение.

Безгрижното YOLO на повърхността в новото на Tove Lo отново крие болка. Шведката е най-добра именно когато напипва противоречивия и ги облича в моментно запеваеми рефрени. Видеото на Bikini Porn пък прилича повече на фийд в социална мрежа, съчетаващ съвременния непукизъм с жаждата за внимание, за да направи Lo трагикомичен герой на цяло поколение.

Kylie Minogue яхва диско кончето на Alison Goldfrapp и копае злато за пореден път в 30-и-някоко-годишната си кариера. Новият сингъл Say Something е квинтесенциална Kylie – пълен с надежда и налудничава романтика, безупречно продуциран да набира бавно скорост, докато кулминира в почти госпълен екстаз. Написан преди Covid-19 да надигне грозната си глава, на моменти петмезестият текст го прави неочаквано сладко-горчив химн за умопомрачителни любови и липсващи си любовници в чумаво време.

Простете на The Knocks за посредствения инструментал преди припева на Bodies. Останете за суперсилата на американското трио Muna да го превърне в екзалтиран поп с непредсказуемо мрачен текст и великолепното видео, в което вокала на групата Katie Gavin блажено се рее по улиците на Пасадена.

Да, да, всеки знае Hallucinate на Dua Lipa, но чували ли сте лъскавия ремикс на Tensnake? Немският продуцент само леко пимпва бийта на последния сингъл от Future Nostalgia, преди да развърже диско цигулгките и да вкара синтезатора в режим излитане. Как след това да си пуснем отново оригинала?

След няколко търпеливи години работа в по-тъмните кътчета на интелигентната електроника, Jayda G е готова за доста по-голяма публика. Ако ефервесцентната Both of Us не я направи суперзвезда, няма надежда за този свят.

Никой нямаше големи очаквания към Kiesza въпреки доста приятния дебют с Hideaway, но ето че канадката с червени къдрици все още е тук. Последното й EP напомня на Carly Rae Jepsen със своите оптимистични и бомбастични поп рефрени. Всички приходи от All Of The Feelings отиват във фонда за ново трико на Kiesza, така че помагайте.

Дай, дай, дай, дай да чуем и новото на Tei Shi? Любимата канадка от колумбийски произход изоставя арендби звученето за сметка на синтезаторен поп с най-добрия middle 8 на годината дотук и направи-си-сам видеоклип за Die 4 Ur Love.

Станалият известен преди десетина години с вайръл кавър на Lady Gaga Greyson Chance отсрамва момчетата с Dancing Next To Me. В младежа определено има малко Enrique, но не прескачайте – не е от безсмисленото, гарнирно с Pitbull творчество от последната декада, а от старомодния и мелодичен ранен етап в кариерата на по-младия Iglesias.

Jessy Lanza вади най-комерсиалното си парче от Keep On Moving насам с един от най-яките видеоклипове на годината. Lick In Heaven е част от новия албум на поредната канадка в селекцията All The Time и печели с неустоима мелодия, под която може дори да не забележите майсторския аранжимент.

Някой да е поръчвал кавър на Crush? Не? Взимаме го, така или иначе. Симпатягата Ralph от Торонто напомня за себе си със суперлежерен прочит на класиката на Jennifer Paige от 90-те с малко хаус и малко ту-степ, за да ви стане съвсем мъчно за невинните години.

Не, това не е Sweet Dreams. Mакар инструменталът подозрително да напомня на Beyoncé, Christine and the Queens го инжектира с любов и енергизира с още по-стегнат аранжимент. Не пропускайте последното EP на французойката La Vita Nouva, където освен Je Disparais Dans Tes Bras ще откриете супер колаборация с прелестната Caroline Polachek.

Норвежката Dagny не открива топлата вода със Somebody, но пък успява много точно да нацели онова лекомислено зашеметено настроение на младата любов.

Баладата в селекцията е на Carly Rae Jepsen, която продължава да е едно от любимите ни момичета в поп музиката – романтичен нърд, който искрено обича това което прави и обратното. Jepsen пише по стотина песни за албум, за да отсее едва десетина. Съвременната 80-арска пауър балада (с участието на Jack Antonoff) Comeback е една от неуспелите да влязат в последния албум, но се класира за самостоятелната колекция от общо 12 Б-страни. Пълен зубър.

Вокалът на Princess Chelsea внася малко топлина в призрачния свят на маскирания певец Jonathan Bree и неговото Kiss My Lips. Двамата новозеландци не си партнират за пръв път, но резултатът никога досега не е бил така сладък. Повод да напомним, че целият нов албум на Bree отпреди месец си струва.

Шведката Agnes не спира да вади шлагер след шлагер. Последният сингъл от пролетта Goodlife търси вдъхновение назад във времето, за да потопи звученето и познатия си рефрен във винтидж соул. Посланието да обичаме живота въпреки всичките му предизвикателства обаче е повече от навременно.

Странно, нестранно, минали са цели десет години от великолепния дебют на американското китарно поп дуо Tennis. Десетилетие по-късно еститиката на ескапистка акустична носталгия не само е опазена, но и по-нужна отвсякога. How To Forgive? напомня на добре забравено парче на Dolly Parton и се появява като втори сингъл от албума Swimmer, за да влезе бавно, но сигурно под кожата на всеки, имал късмета да го чуе.

За финал: Johnny Jewel продуцира кавър на New Order за новия албум на Desire. Какво повече?

Boyscout е в SPOTIFY и YOUTUBE.