Симпатичният младеж с ученически пуловер, невинни сини очи и компания като от абсолвентска среща на колежа Ръшмор или Кланът Тененбаум е 40-годишният канадски продуцент, диджей и много ироничен артист Tiga James Sontag – пионер на монреалската електронна подземна и надземна сцена, шеф на Turbo Recordings, безсмъртна легенда на преждевременно загиналия електроклаш, горд син на хипи родители и въобще твърде интересен човек, който ще се появи за няколко часа в Yalta Club за дебютния си диджей гиг в страната. Софийската Takeover тройка на Любо Урсини, Валди и Филип Черников продължава да рискува със сериозните имена след Dixon и представя артист с поне дузина уважителни причини за задължително присъствие в Boyscout класацията на имената, които обичаме.
1. Чувството за хумор. Tiga е ренесансов артист, който непрекъснато експериментира с чувството си за хумор и забавната страна на електронната и съвременна поп култура. Независимо дали говорим за непрекъснатите му заигравания с хомоеротиката и символика на модерната култура, забележителните видео клипове (повече за тях по-долу) или мизантропските авто интервюта, Tiga е може би последното име от съвременната техно сцена, което се упражнява еднакво успешно с изключителния си вкус за продукция и музикална селекция и собствения си противоречив имидж.
2. Балансът между ъндърграунд техно и по-достъпните му неща. По-достъпните продукции на Tiga обикновено се превръщат в ъндърграунд култ, докато невинните заигравания с приятели в студиото като миналогодишното Let’s Go Dancing (колаборация с Audion, другото име на Matthew Dear) става един от най-популярните записи на 2013 в този жанр.
3. Видеоклиповете. Бързият преглед на кратката филмография на Tiga Sontag го доказва като поп авангардист с изключителен вкус и око за провокативни визуализации. Във видеото към последния му сингъл Bugatti с тежкарско-ироничен текст Girl comes up to me and says What you drive? And I said, Bugatti има всичко – от пътуване назад във времето с шведска/соц/ретро/еротична стилистика през френетичен tumblr монтаж до плътно червено червило, дизайнерско домино, аркадни игри, швейцарски скиорски хижи, сексуално пляскане, танци на каданс с ужасяващи дрехи и настървена игра на Twister. Всичкото това само в три минути и седемнадесет секунди, без да дразни въобще. Предишните му видеоклипове не правят изключение: Plush е почти неподвижна .gif картинка с четири момиче в дизайнерски дрехи и самия Tiga със светлосин костюм, What You Need е горска хорър история с ретро типажи, Shoes е първата репетиция за Bugatti, Hot in Herre е хип-хоп кавър с куклите на брат му Thomas Sontag, а Far From Home от далечната 2006-а година е картонената шеговита визуализация на сантиментална японска поп музика, която трогва и до днес. Не бива да пропускаме и величественото Ocean Drive – смело хомоеротично видео, което фокусира вниманието върху границите между хомо и хетеро, бели и чернокожи, мъже и момчета, добро и зло и т.н.
4. Продукцията. Два албума (Sexor и Ciao!), най-известният химн на електроклаша Sunglasses at Night, шест смразяващо добри компилации (две издания за Мontreal Mix Sessions и по едно за American Gigolo, DJ-Kicks, INTHEMIX и последната Tiga: Non Stop от 2012), безброй сингли и колаборации с най-добрите от съвременната техно и електро сцена и ремикси за Bran Van 3000, LCD Soundsystem, FC Kahuna, Felix Da Housecat и Miss Kittin, Cabaret Voltaire, Linda Lamb, Scissor Sisters, Télépopmusik, Peaches, Soulwax, The Kills, Depeche Mode, Moby, Pet Shop Boys, The Killers, Fever Ray, Miike Snow, Boys Noize, Jamie Lidell, The xx и Justice. С една дума: звяр.
5. Социалните мрежи. Активен до крайност. Twitter e за носталгичното му чувство за хумор, признанията към артистите, които уважава и случайни мисли от следващата сутрин, докато Instagram e колекция от обложките на любимите му компактдискове, стари списания, немски строителни площадки, странно облечени хора и случайни снимки от постоянните му пътувания.
6. Новогодишният му сет от Panorama Bar преди две години. И най-вече неговата втора почти двучасова част, в която Tiga събира емоционални химни и вечни класики, които обича. Въпросният сет е един от онзи моменти, които могат да те накарат да се влюбиш в артиста пред теб и момичето до себе си. Самият Tiga пуска според настроението, затова няма как да знаем дали ще удари публиката с криво техно или сърцераздирателни мелодии от папката за специални празници.
7. Бащинството на канадската сцена. Tiga се скита по улиците на Монреал с приятели още в началото на 90-те, когато прави първите си рейв партита и основава Turbo Recordings чак през 1998. Лейбълът има основна заслуга за успеха не само на собствената му кариера, но и на артисти като Chromeo, Proxy, Azari & III, Jesper Dahlbäck, Jori Hulkkonen, Duke Dumont, Brodinski и Boys Noize.
Takeover с Tiga е тази вечер след 23:00 в Room 2 на Yalta Club – вход откъм ул. Аксаков. Билетите струват 25 лева в мрежата на Eventim. Повече подробности за партито има тук.